GEMMA Kuckó

Komplex gyermek fejlesztés

A gyermek vizsgálata a számára természetes, játékos környezetben történik, a szülő(k) bevonásával.

Az állapotfelmérést komplex gyógypedagógiai szűrővizsgálat kertében végzünk, amely során több szakember vizsgálja meg a gyermeket játékos helyzetben

A vizsgálatot minden gyermekre egyénileg tervezzük, a problémáinak megfelelő vizsgáló eszközökkel és szakemberek részvételével.

A gyermek fejlődése során, óvodába, iskolába kerülésekor a szülő leginkább azokról a tényezőkről kap visszajelzést környezetéből, amit gyermeke nem tud.

Már korán azt hallja,

  • hogy miért nem szopik
  • hogy miért nem mászik
  • hogy miért nem ül még
  • hogy miért nem áll még
  • hogy még nem jár
  • hogy még nem beszél
  • hogy nem lehet érteni, amit mond

Amikor bekerül az óvodába, az iskolába, találkozik a
szülő azzal a visszajelzéssel, hogy gyermeke

  • nem tud viselkedni
  • nem tud egy helyben ülni
  • nem figyel a foglalkozásokon
  • nem figyel az órán
  • mindig szaladgál
  • nem tud beszélni
  • nem beszél tisztán
  • nem érti a feladatot
  • nem olvas szívesen
  • nem szeret írni
  • nem tud számolni
  • nem érti a szöveges feladatokat
  • nehezen tanulja meg az egyes tantárgyakat, sőt biztosan nem szereti
  • nem keresi a kapcsolatot társaival
  • mindig kiabál
  • biztosan nem foglalkoznak otthon vele
  • nem, vagy alig eszik, válogat